Thursday, January 14, 2010

Make Money With Aluminium




Lately there is a new technique survival for controllers.
not need to pay more fines, does nothing to improve the service and do not need to incantonare abuse, you need to bring your ass home!
This technique is mostly adopted by auditors whose dignity has been abandoned on the steps a small town of the province, but does not mean that in future will not be standardized as a mandatory procedure to avoid ending up in hospital or in some classroom court with the usual accusations absurd. The technique developed in
5 steps: observation, evaluation, boarding, observation and evaluation. If all these steps
give a positive result you can start testing, otherwise the best thing to do is fall back sadly to the gate, in the worst cases do not leave the bench in the station and remains with his gaze to the empty, looking as much as possible not seem afraid of controllers !
explain the various steps point by point.
Observation
First we assess who is at the bus stop, trying somehow to make it clear even to the stones that auditors will play on next bus, some passengers give it to him on potential abuses, others scramble in their pockets in hopes pennies to gather enough that merdosissimo € that those bastards dei controllori pretendono per usufruire del servizio pubblico.
Poi l'autobus arriva e si cerca approssimativamente, vista l'esperienza dei controllori, di capire quanti verbali che camminano ci sono a bordo, quanti giraffoni dal collo lungo si vedono e quanti si fiondano a prenotare la fermata.
Valutazione
Tra i controllori non esiste il senso della maggioranza, ad esempio, in una squadra da tre, se due controllori vogliono salire e uno non se la sente , non si sale. Per poter superare questa fase bisogna che tutti i controllori decidano di salire a bordo.
Alla fermata potrebbe esserci il cagacazzo di turno, quello che sai già che non farà il biglietto, quello che sai già che ti romperà the balls, you know what you force to stop the bus to call the police and since you can not keep anyone from getting on a bus, the best thing is that the controller does not go up. Ugly
to say, but it is pathetic to see the reality.
boarding
say that the first two stages went well, there's no one to stop harassing, which at first seems quiet arrival in the bus and that all controllers are available in this Russian roulette injuries.
At this point you go and you stand.
Observation
you look around , it checks whether all obliteratrici funzionino e ci si mette nei punti chiave, la fossa dei leoni situata nel retro dell'autobus, la via di fuga sulla porta centrale, di vedetta accanto all'autista e se poi c'è anche il quarto uomo di solito si posiziona nei pressi dell'emettritrice di biglietti.
Chiaro che a questo punto tutti sanno che a bordo ci sono i controllori, non è più come una volta che si infiltravano in silenzio tra i passeggeri e poi mostravo i tesserini quando meno te lo aspetti. Bei tempi lo so, ma i tempi son cambiati e a questo punto i polli son scappati , ma c'è sempre quello che non se ne accorge o quello che pensa di essere in regola.
Il paradosso è che l'abusivo non sa che i controllori sono a bordo, ma loro know that you are without a ticket, they already know if you have a document in his pocket, they already know if you become a nuisance, if you already know the fucking shit, and you know it all, Holy shit, you're still on board!
Rating
It is usually an exchange of looks between supervisors, close-knit teams have more conventional gestures , then if the bus is crowded, the controller into the den of lions at the front door to report what in jargon is called " capocedola " that compiles the report of the day, what gives life to the operations of control!
"situation?"
"Students harassing the rear, ualla ualla on the main door and a pair of gold medals "The
capocedola turns and looks toward the central port connects to an opinion and makes no mention as a catcher with the hands to indicate the strategy .
You can start immediately, may wait on a stop sign or a denial of his head to indicate that perhaps is not the case, maybe he saw something that has escaped to a colleague.
These are crucial moments, an error of assessment , a nod and misinterpreted the whole situation falls.
It can happen that people understand the grave evil and early control exposing the rest of the bus, the herd of illegal moves compatta, chi verso la porta d'uscita chi verso l'obliteratrice.
Il controllore sulla porta centrale viene travolto, voi non potete immaginare cosa si provi quando hai davanti a te una mandria selvaggia di pecoroni pronti a tutto pur di evitare una multa, per non parlare di quello che si trova vicino alla macchinetta, può tentare una sortita, ma viene anche lui travolto dai "Sono appena salito!", "Mi deve dare il tempo di trovare le monete!", "Ho il biglietto in mano!", "Chi è lei per impedirmi di timbrare!".
Il caos, il rapporto di equilibrio viene a mancare, sono troppi per due o tre controllori, ne puoi intercettare uno, due ma gli altri sono andati.
Naturalmente ti ritrovi con il solito pollo che ti dice "Ma lei sta multando me ma tutti gli altri sono scesi o hanno fatto il biglietto!", in un altro pianeta a questa gente piacerebbe rispondere che se sono cosi coglioni da non essersi accorti prima della presenza dei controllori stare in silenzio è la cosa migliore da fare per non confermarlo, di essere un coglione ,ma in genere si risponde "Adesso controllo lei, dopo quando ho finito con lei controllo gli altri, se lei avesse avuto il biglietto, adesso sarei a multare quello che è sceso". Più sadicamente e rimanendo nel politicamente corretto si può rispondere "Cosa ne sa lei che quelli che sono scesi erano senza biglietto, per adesso ho accertato lei, come si permette di accusare un altro!".
I know, you sons of bitches, but the world works so , but not fine you deserve it no ifs ands or buts, the concept "Mal common halved" nobody believes, is not that if you are on the same bus in three to take a fine change something, always are € 40!
But let's say that all is well, that's only then can begin checking after a careful observation and evaluation everything goes right, of course there's always the chicken that is raised after the smell, even after they knew of the stones controllers and now the horse had fled, the famous "I shall give you time ...", but they do not know. The controller you had already pointed to 20 meters from the bus, they know where you went, you know where to get off and know that you are without a ticket, at the end of the squatters are like a herd that moves runaway, but a good shepherd knows his animals and knows that there is a certain meticulousness in the movements.
After years of business and a life spent on public transport I would be able to tell the life, death and miracles of every single passenger, all behave the same way and move in packs, can you tell me the story that you just went up and you were looking for the coins or looking for the ticket in the bag, but the controller does not believe it, simply because you're not credible, but mostly because who wants to do the business just does , all other sono abusivi!
Il problema ad oggi è che la mandria è aumentata, il tipo di bestie sono cambiate, non è più come una volta che bastava buttare un po di sementi nel recinto e i polli venivano a mangiare, adesso la questione è più complicata, ma come in un rodeo se metti a terra il bestione più grosso, la folla si alza ad applaudire, ma non siamo in Texas e i controllori non sono mandriani, tutto sommato si sopravvive anche con un paio di polli al giorno, l'importate è tornare a casa con tutti i denti per poterli mangiare!

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