
Cartello all'ingresso della sala 2 del Cinema Romano a Torino.
Di tutta l'arte contemporanea, di sicuro quella che amo di più è nei cinema.
E' straordinario come certi registi riescano a scrivere poesie, usando le immagini.Raccontano storie, a volte immaginano il futuro o ci permettono di vivere l'atmosfera del passato come con Stanley Kubrick nel suo immenso affresco settecentesco al seguito del giovane "Barry Lyndon" (1975). Uno dei miei film preferiti. Attraversare la tenda di velluto di una sala cinematografica è un po come spogliarsi delle certezze del proprio mondo reale e lasciarsi guided by other eyes. Is not that what happens at the beginning of a love story? Not often, to be able to indulge fully in front of a work of art, but I find that this involvement with the film is easier. First, because there is the timeless appeal of the "story" to tell, then the sights and sounds, whose skillful blend gives emotions. When a film manages to get interested, leave that Armchair at the end of the show, turns into the slow ritual of return, "thinking back to the last image, the light comes on, the movements are uncertain when the music breaks out, then the 'eye is still turned to the screen, until the last title coda.Poi yet the heavy velvet curtain, a few meters and traffic città.Un 'other story comincia.Almeno until the next title, as long as Clint Eastwood will give us masterpieces like this.
Stefano Rizzo
0 comments:
Post a Comment